۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

تقدیر و تشکر

اگه خاطرتون باشه و مطالب این وبلاگ رو پیگیری کرده باشید از مشکلی نوشته بودم که برام پیش اومده بود و گفتم که اگه مشکلم حل بشه حتما دربارش براتون می نویسم .
خداروشکر مشکل من هم حل شد قضیه از این قرار بود که وقتی من اومدم هند و رفتم دانشگاه برای ثبت نام مسئولین ثبت نام دانشگاه گفتن که ظرفیت رشته ای که شما برای اون پذیرش شده اید پر شده و شما نمی تونید ثبت نام کنید یا برگرید ایران یا توی یه رشته دیگه ثبت نام کنید رشته ای که من توش پذیرش گرفته بودم M.TECH(Computer Networks and Information Security) بود یعنی به فارسیش فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری و امنیت اطلاعات ولی رشته ای که می تونستم ثبت نام کنم رشته ی M.TECH(Information Technology) بود این نکته رو هم توضیح بدم که رشته ی CNIS یکی از گرایش های زیر مجموعه رشته ی IT هستش ولی در اینجا خودش یه رشته ی مستقل هستش .
خلاصه اول بسم الله حال ما رو گرفتن ما هم به اون کسی که برامون پذیرش گرفته بود زنگ زدیم که آقا بیا ببین اینا چی میگن.
 اون آقا هم بعد از 2 ساعت الاف کردن ما توی اتاق DUFR اومد و رفت با مسئول ثبت نام دانشجویان خارجی صحبت کردن وقتی از اتاق در اومد بیرون گفت که بله شما باید بری توی یه رشته ی دیگه ثبت نام کنی بله اینطوری بود که داستان اومدن هند ما و از همه مهمتر مشکلات ما شروع شد ماهم کلی عصبانی از این موضوع حالا به اون طرف می گم سیلابس درسی این رشته  IT رو بده ما یه مطالعه ای بکنیم میگه وقت ندارم و باید برم جایی ما هم برای عرض پاره ای از شکایات رفتیم سراغ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد داستان رو براشون شرح دادیم و گفتیم که این بلا سرمون اومده بعد از چند روز دوندگی از طرف کنسولگری اومدن دانشگاه و قضیه رو جویا شدن دیدن بله این مشکل هست و نمی شود کاری کرد چون از طرف دولت مرکزی این موضوع ابلاغ شده و کار ما هم سخت تر شد سرتون رو درد نیاارم بعد از گذشت 47 روز با رفت و آمدهایی که شد و صحبت های این ور اون ورو، کنسولگری و سفارت و رایزن علمی و خلاصه تمامی دوستانی که به ما کمک کردن ما تونستیم برگردیم به رشته ای که توش پذیرش گرفته بودیم و با اون اومده بودیم هند .
پس در اینجا از تمامی بزرگوارانی که در این قضیه به من و دوستانم(چون فقط من نبودم) کمک کردن تا بتونیم به رشته های مورد علاقمون برگردیم کمال تشکر و قدردانی را دارم مخصوصا جناب آقای صفری سرکنسول محترم که واقعا به این مورد نظر خاص داشتن و به ما کمک کردن.
تقدیم به تمام کسانی که به ما کمک کردند
این مطلب رو هم برای کسانی بنویسم که دوست دارن برای ادامه تحصیل بیان هند طبق قوانین هند برای هر Seatکه دانشگاه می تواند دانشجوی خارجی بگیرد می تواند تا 4 برابر آن Provisional Admission  صادر کند و این مشکل در شهرهای دیگر هندوستان هم برای ایرانیان پیش آمده هست پس چنانچه اقدام به اخذ پذیرش از طریقی موسسات و یا افرادی می کنید که در کار انتقال دانشجو به هند هستن حتما این نکته را ذکر کنید که برای این پذیرشی که برای من می گیرید ثبت نام نهایی هم صورت می پذیرد یا فقط پذیرش اولیه می گیرید.
 چون این قانون فقط مختص هند است و در دیگر کشورها وقتی به شما پذیرش اولیه می دهند ثبت نام هم می کنند.


۲ نظر:

  1. sabte name nahaee faghat tavasote daneshjo mojaz be anjam hast ,,, va sherkatha nemitonand in kar ro anjam bedand,,

    پاسخحذف
  2. درست شرکت نمی تونه این کار رو انجام بده ولی شرکت می تونه جک بکنه ببینه برای پذیرشی که گرفته آیا سیت خال وجود داره یا نه !
    شرکت این کار رو هم نمی تونه انجام بده؟

    پاسخحذف