۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

زمان بندی در هندوستان

زمان بندی و کلا ساعت های توی هند به این شکل هست که مردم ساعت 5 صبح از خواب بیدار میشن ولی رسما تا ساعت 10:30 و بعضی مکانها 11 سرکار نمی رن یعنی تازه ساعت کارشون 11 شروع میشه .
روز اول که من اومده بودم هند این موضوع رو نمی دونستم فکر می کردم مثل ایران باشه اینجا هم مثل آدم های وقت شناس ساعت 8 صبح رفتیم دانشگاه برای ثبت نام دیدم خبری از کسی نیست کلی نگران شدم بعدا که از این و اون پرسیدم متوجه شدم که کل هند سیستمش به این شکل هست خلاصه این اولین قدم بود در راه هندی شدن ما.
ما هم اینجا هندی شدیم به این صورت که چون می دونیم رسما تا ساعت 11 صبح هیچ کاری نمی تونی انجام بدی تا ساعت 10 یا 11 می خوابیم ساعت 11 یا 12 صبحانه صرف می کنیم ساعت 5 یا 6 نهار می خوریم الانم که دارم این پست رو می زارم تازه شامم رو خوردم و گفتم بد نیست راجع به زمان بندی هم یه مطلب بنویسم واسه همین که خالی از لطف نباشه از شاممون هم یه عکس گرفتم .

ماکارونی صرف شده در ساعت 2 شب به وقت حیدرآباد
این مطلب رو هم بگم که توی هند تنها چیزی که اصلا ارزش نداره و اصلا و ابدا مهم نیست زمان هستش پس وقتی اومدید هند اگه با یکی ساعت 4 قرار داشتید بعد طرف ساعت 5 یا 6( توی خوشبینانه ترین حالت) اومد اصلا شاکی نشید به قول خودشون
نو پرابلم هیر ایز ایندیا (پرابلم نهی بابا هیر ایز ایندیا)    No problem here is India

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر