۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

تمدید ویزا در هندوستان قسمت دوم

اگه خاطرتون باشه چند روز پیش رفته بودم پلیس برای تمدید ویزام و یه رسید بهم دادند که گفت برو 13 ژانویه بیا من هم رفتم تا امروز که این اتفاقا برام افتاد .
امروز رفتیم پلیس بعد از اینکه کار یکی از بچه ها مشکل خورده بود رو پیگیری کردیم رفتیم سراغ کارای خودمون.
البته یه نکته رو بگم که ممکن برای بعضی ها سوال باشی همونطور که دوستانی که تو هند هستن می دونن اگه شما بعد از اینکه تاریخ ویزاتون تموم بشه و یا اینکه از مهلت اولیه 14 روزتون بیشتر بشه پلیس شما رو 30 $ جریمه میکنه.
شایعه دقیقا سر همین جریمه 30$ زیاده یکی میگه به ازای هر روز 30$ یکی میگه به ازای هر ماه 30$ و ... یعنی اگه شما 20 روز از تاریختون بگذره باید 600$ جریمه بدهید یکی میگه نه تا یه ماه همون 30$ یکی میگه همون ماهی 30$ . خلاصه امروز ما با این مشکل برخورده بودیم و اما نتیجه اینه که شما به ازای هر روزی که از تاریخ اقامتتون بگذره و تمدید نکنید 30$ جریمه می شوید حالا می خواد یه روز باشه یا یه ماه یا 1 سال فقط مشکلی که هست باید یه مدرکی به پلیس ارائه بدید که تو این مدت کجا بودید برای چند روز مشکلی پیش نمی یاد ولی اگه زمانش زیاد بشه به دردسر می افتید که باید به زبون بازی و پول دادن به پلییس بیفتید.
برم سراغ داستان خودم بعد از اینکه مدارکم رو به پلیس دادم و قرار شد که ویزام رو تمدید شده بهم تحویل بدن یکی اومد دنبالم و گفت که پاسپورتت رو بگیر و برو بشین خلاصه ما هم نفهمیدم قضیه از چه قرار هستش ماهم یه 3 یا 4 ساعتی نشستیم تا اینکه دیدم ویزاهای همه رو دادن بهشون از ویزای من خبری نیست رفتم پرسیدم چی شده گفتن شما برو دوشنبه بیا گفتم مگه من بیکارم برم دوشنبه بیام با اون مامور پلیس جرفم شد و گفت واستا با مسئولمون صحبت کن کلی با یارو کلنجار رفتم بالاخره فهمیدم که مدارکم گم شده من هم نامردی نکردم یه راست رفتیم پیش مسئولشون و گفت که مدارکم گم شده و شما من رو از 3 روز پیش تا حالا الاف کردید یارو هم که دید من عصبانی هستم اون مامور رو صدا کرد و دید که واقعا مدارک من گم شده من هم نامردی نکردم جلو افتادم عقب نمونم شروع کردم بلند بلند صحبت کردن با عصبانیت خلاصه دیدن اوضا پسه گفتن اگه کپی مدارک رو داری بده برات الان یه ویزای دیگه انجام می دیم من هم همه مدارک رو دادم و 20 دقیقه بعدش المثنی مدارکم رو برام آوردن داشتم میرفتم بیرون که دیدم یکی داره صدام میکنه رفتم دیدم مدارکم بعد از چند روز پیدا شده مدارک المثنی رو دادم و اصل مدارکم رو گرفتم .
توی این فاصله که این اتفاقا می افتاد با یه خانواده کره ای که اومده بودن اونجا آشنا شدم که یه پسر بچه خیلی بامزه داشتن که این هم از عکساشون. البته بگم خوده مرده هم خیلی باحال بود



نتیجه اخلاقی داستان امروز من اینکه اگه توی هند جایی به مشکل خوردید و دیدید مشکل از سمت هندی هاس شروع کنید بلند بلند باهاشون دعوا کردن این اتفاق برای من چندین بار افتاده و جواب داده هر سری کلا وقتی می بینن مشکل از سمت اونها هستش کوتاه می یان و مشکل رو حل می کنن

۱ نظر: