۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

عاشورای حسینی در هندوستان

سلام دوستان چند روزی هست که بسیار برای شما عزیزان مطلب دارم و دارم این مطالب رو براتون آماده می کنم ولی به دلیل اینکه تا دیر وقت بیرون بودم و عکاسی می کردم متاسفانه نتونستم عکس ها رو برای شما روی وبلاگ قرار بدم برای همین عکس ها و مطالب رو از انتها به ابتدا روی وبلاگ قرار می دم چون احساس می کنم اولویت عکس ها با عکس های آخر یعنی روز عاشورا هست
امروز توی هند عاشورا بود و هند و مخصوصا حیدرآباد بسیاری از شیعیان رو در خودش جای داده است و اینجا هم مراسم عاشورای خاص خودش رو داشت و بسیار برای من باور نکردنی:
صبح بعد از 2 ساعت موتورسواری به چهار منار و محله مسلمانان رسیدیم در ابتدا دیدم یه چیزهای داره توی آسمون برق میزنه بعدش یه چیزی های میپاشه تو هوا رفتیم پایین دیدیم دارن قمه و زنجیر می زنن
مراسم زنجیر زنی

مراسم زنجیر زنی

مراسم زنجیر زنی
 بعد از اینکه مراسم قمه زنی و زنجیرزنی را دیدیم به سمت حسینه ایرانی ها رفتیم که می تونید عکسهای زیر را ببینید.
مداحی به زبان هندی

حضار در مراسم مداحی باب حسینی

مراسم بیرون آوردن فیل 

هندی ها و قمه ها

مراسم قمه زدن

مراسم قمه زدن

محل قمه زدن
توی این قسمتی که نوشتم محل قمه زدن من حضور نداشتم و دوست عزیزم  آقا مهدی عکس گرفتن و من در سری بعدی که فردا هست باقی عکس های مراسم رو قرار می دم که عکس های ایشون هست.
پسری که بعد از قمه زدن کف ماشین بیهوش شده بود

حضور مردم

تماشاگران در پشت بام ها

حضور مردم

حضور تماشاگران

کودکان بعد از قمه زدن

فیل در مراسم عاشورا

فیل در مراسم عاشورا

پلیس هندوستان سوار بر اسب

اینها می رقصیدن خودم هم نفهمیدم برای چی هست

پسرهای جوان بعد از قمه زدن
همانطور که می تونید ببینید زیر پاهاشون خون آبه جمع شده است

این هم امیر مشغول سینه زدن
گدای هندی که در مراسم گدایی می کرد

لکه خون روی پیراهن
 وقتی قمه می زدن و یا رنجیر می زدن خون به همه جا پاشیده می شد و حتی من مجبور شدم یکی از پیراهن هایم را چون بسیار خونی شده بود عوض کنم البته لکه ای روی پیراهن آقا مهدی می بینید برای این هست که فردی که داشت قمه می زد قبل از قمه زدن به صورت تهاجمی به صف نزدیک شد و کم بود قمه به دوست عزیز ما برخورد کنه و بعد از اینکه قمه را زد چون نزدیک بود خون به پشت ایشان چکید.
اینجانب

کودک هندی
اگه به لای انگشتان این کودک نگاه کنید مشاهده می کنید که لای انگشتانش تیغ وجود دارد

دسته سینه زنان

پیره مرد هندی بعد از قمه زدن

کودک هندی درحال سینه زدن
اگه به لای انگشتان این کودک نگاه کنید مشاهده می کنید که لای انگشتانش تیغ وجود دارد
بعد از مراسم قمه زنی و درحال سینه زدن

در حال سینه زدن

این هم از مموش
 بعد از عکاسی و دیدن این صحنه ها به حسینه ایرانی ها برگشتیم برای نهار و با صحنه بالا روبرو شدیم که مموش (موتور آقا مهدی) پر شده از لیوان
نهار ظهر عاشورا
 بعد که رسیدیم حسینه دیدم که باید یه سینی پیدا کنیم و با سطل برامون پرش می کنند از غذا و باید نوشه جان کنیم البته بدون هیچ گونه قاشق و چنگالی
مراسم صرف نهار

صرف غذا با دست
این بار اولی بود که غذا رو با دست خوردم با دستهای که فقط آب کشیده بودمشون البته بدون صابون چون اینجا توی دستشویی ها (البته اگه دسشویی پیدا کنید) چیزی به عنوان صابون وجود نداره

اینجانب با ظرف غذا
این رو هم بگم که این ظرف غذاها چنیدن بار مصرف بودن و کسی اونهارو نمی شست فقط توش غذا پر میشد.
آقای مداح و بنده
اینجا هم ورودی کوچه حسینه ایرانی ها هست که به باب حسینی معروف هست

آقای مداح و بنده
ایشون هم که در عکس می بینید جناب آقای مداح مسئول دانشجویی دانشجویان ایرانی حیدرآباد هستند

اصطبل
این هم درب اصطبلی هست که بعد از اینکه فیل را در شهر چرخوندن می یارن اینجا که داخل یه قلعه قدیمی بود

افسر محافظان از اصطبل
 تعدای هم عکس بعد از خروج از مراسم گرفتیم که اینجا براتون قرار می دم
نمای خروجی پل سالار جنگ

محله بانجراهیلز

نمای از شهر پرغبار حیدرآباد

ورودی معبد هندوها

ورودی معبد هندوها در نمایی دیگر
باقی مراسم ها رو هم در روز های آینده روی سایت آپ می کنم
دانلود سری کامل عکس ها

۵ نظر:

  1. يك مشت آدم احمق و ديوانه
    دوست عزيز منظورم به اون قمه زنان هست

    پاسخحذف
  2. عجب نمایشی!
    واقعا هر چه تلاش می کنم نمی تونم قبول کنم این مردم برای عزاداری اینجا جمع شدند (البته بیشتر در مورد قمه‌زن ها)واقعا چه چیزی باعث می شه همچین حماقتی بکنند؟

    ممنون به خاطر عکسها

    پاسخحذف
  3. man hano to shokam bavar konid3bar didamesh ama engar bavaresh nemikham bokonam 1soal vasam pish omade ina mosalmonan?

    پاسخحذف
  4. شما چی رو قبول دارید؟؟؟ اساسا بحث با شما بی فایده است فقط در همین حد بدونید که خیلی چیزا هست که فکر می کنید درسته و انجام میدید ولی نزد خدا غلطه!

    پاسخحذف
  5. واقعا عالی بود
    البته مثل اینکه من دو سه سالی دیر دیدم این عکس ها رو
    می شه خواهش کنم اگه باز از این عکس ها دارید برای من بفرستید؟

    پاسخحذف