۱۴۰۰ اسفند ۳, سه‌شنبه

تصمیم بر زندگی به شکل مهاجرین




 کلمه عشایر یا کلمه مهاجر را شاید خیلی ها شنیده باشیم. این کلمه در انگلیسی Nomad می شود. بعد از همه گیری کرونا (پندمی) بسیاری به این شکل از زنگی روی آوردند. کارهای بسیاری به شکل ریموت ( Remote) شد. همین امر باعث شد تا تعداد زیادی به این فکر بیفتند که چرا ما باید در داخل دفاتر کاری خود کار کنیم وقتی که این امکان وجود دارد که بتوانیم به صورت دورکاری کارکنیم و هزینه زندگی شهری که بالا می باشد را پرداخت کنیم و از لطف و مزایای زندگی زیبا در دامان طبیعت فاصله بگیریم. به شخصه من هم با توجه به زندگی مهاجری یا همون عشایری خود تصمیم گرفتم که این شکل از زندگی را تجربه کنم. 

امروز بعد از مدتها انتظار این تصمیم را گرفتم. تصمیم گرفتم که سبک تر سفر کنم و بیشتر از زندگی و معنای آن لذت ببرم تا بخواهم دنبال جمع آوری آن باشم. این مهم است که زندگی را زندگی کنیم. عاشق باشیم. دوست بداریم و دوست داشته بشیم. 

به نظر من مهم است که در زندگی خود کارهایی را انجام دهیم که ما دوست داریم نه اینکه کارهایی را انجام دهیم که دیگران دوست دارند ما را در آن موقعیت شغلی یا آن فرصت مهم زندگی ببینند. این دیگران می توانند پدر و مادر باشند. می توانند دوست و آشنا باشند. همکلاسی یا حتی می تواند یک باور فکری غلط ولی بسیار جا افتاده در جامعه و فرهنگ ما باشد.


A nomad is a person with no settled home, moving from place to place as a way of obtaining food, finding pasture for livestock, or otherwise making a living. Wiki


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر